Sztuka wybrania właściwego przedszkola

Zanim zaczniemy poszukiwać przedszkola dla naszej pociechy, należałoby zastanowić się, co znamy pod zdaniem „właściwe przedszkole”?

Czy odpowiednie przedszkole to takie, które prawidłowo się dzieckiem zaopiekuje podczas, gdy rodziciele pracują? A może sama opieka, to za mało, gdyż dobre przedszkole toż takie, które w sposób specjalny zajmie się postępem poszczególnych umiejętności u dziecka – nie jedynie zdolności w rodzaju zakładanie bucików czy samodzielne ubieranie, jednak też wiedzy w dziedzinie społeczno-emocjonalnej?

Zanim rozpoczniemy odwiedzać przedszkola usytuowane nieopodal naszego domu, należałoby poświęcić sekundę i pomyśleć, które atrybuty rozwojowe naszego dziecka są dla nas najistotniejsze.
Czy potrzebujemy, by podczas stałego pobytu w przedszkolu nauczyło się angielskiego, a może świadomie decydujemy się odłożyć początek jego historii z językiem obcym na rzecz szkoły baletu, ilustrowania lub poznawania natury poprzez radość? Jeżeli nasze dziecko już przed osiągnięciem wieku przedszkolnego wskazuje możliwości w jakiejś nauce (oczywiście zdolności na miarę swojego wieku) oraz lubi zajmować się np. rysowaniem, bawić w teatrzyk lub lubi przyglądać się niedużym żuczkom w parku oraz zbiera listki z drzew na spacerze, warto wziąć pod uwagę te zainteresowania – tak, aby w przedszkolu mogło liczyć na ich kształtowanie.

Co również jest istotne, żeby wyszukać dobre miejsce dla naszego przyszłego starszaka?

Rozpatrując ofertę przedszkoli, jakie bierzemy pod obserwację, zwróćmy uwagę na następujące kwestie:

Nauczyciele: odpowiednia załoga pedagogiczna, profesjonalnie wyszkolona i z rzetelnym podejściem dydaktycznym do najmłodszych. Jednym wyrażeniem wspaniała Pani, znająca swoich adeptów, empatyczna i życzliwa dzieciom.

Kooperacja z rodzicami: nie funkcjonuje dobre przedszkole bez kooperacji z rodzicami.

Bezpieczeństwo wychowanków: pomieszczenia przedszkola dostosowane do potrzeb dzieci

Bezpieczeństwo w ujęciu emocjonalnym: należy wypominać, że znaczące jest prowadzenie nie tylko sprawności umysłowej dziecka w wieku przedszkolnym, lecz także zdolności emocjonalnej. Przedszkole jako instytucja winno uwzględnić różnego rodzaju pomysłowe zabawy stawiające dziecko w różnych sytuacjach, dzięki, jakim może kosztować przeróżnych doświadczeń emocjonalnych.

Oferowane menu: menu powinno być ułożone tak, by znalazły się w nim dania rozmaite, jak najmniej towarów gotowych, jak najwięcej dań tworzonych w przedszkolu. Przedszkola skierowane na dobro dziecka uwzględniają w proponowanym menu potrzeby dzieci z alergiami żywnościowymi.

Mnogość zajęć w ofercie przedszkola: dziecko w tym wieku może ciągle nie mieć żadnych zainteresowań – to różnorodność przedszkolnych działalności pomoże mu je poszerzyć.

Kontrola specjalistów (logopeda, psycholog): bezproblemowa przystępność do profesjonalnych porad dla rodziców, a również wyższe perspektywy na przedwczesne odkrycie przypuszczalnych problemów i dobre zajęcie się nimi.

Ochrona lekarska: dobra placówka powinna dysponować kontrolą lekarską dla dzieci.

Prócz powyższych aspektów należałoby szukać takiego przedszkola, w którym doświadczymy, iż osoby tam pracujące jednocześnie realizują swoją pasję, że uwielbiają spędzać czas z dziećmi.

Poświęćmy czas na skuteczne przestudiowanie oferty przedszkoli, bowiem właściwie dobrane przedszkole dla naszego dziecka da świetne rezultaty. Pewnie każdy z rodziców chciałby odprowadzać i zabierać z przedszkola zadowolone dziecko mając spełnioną ciekawość poznawania, odkrywania coraz to różnych sytuacji, olśniewającego swoimi małymi osiągnięciami.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge