Popularne dodatki do domowych soków

2-wyciskarka-do-soku-cookandloveWyciskarka do soków to urządzenie, które podbiło serca Polaków. Dzisiaj w dużej liczbie domów 
znaleźć można coś, co zastąpiło znaną od dawna sokowirówkę. Z pomocą wyciskarki można 
przygotować pyszne i zdrowe soki nie tylko z owoców, ale również warzyw i ziół. Pojawia się 
jednak pytanie na jakie dodatki postawić, aby sok smakował jeszcze lepiej, a jednocześnie był 
bardziej wartościowy. 
 
Owoce goji 
To prawdziwy hit ostatniego czasu. Owoce goji zachwalają gwiazdy ekranu na czele ze słynną 
Anną Lewandowską, która promuje zdrowy styl życia. Dodać można je do soków przyrządzonych 
z owoców. Dostarczają nam: 
kwasu askorbinowego, czyli popularnej witaminy C; 
żelaza; 
selenu; 
potasu; 
cynku. 
Są bogate również w witaminy z grupy B. Owoce goji to dodatek nie tylko smaczny, ale przede 
wszystkim bardzo zdrowy. 
 
Płatki owsiane 
Dzięki nim sok będzie nie tylko zdrowszy, ale z powodzeniem może zastąpić posiłek. Płatki 
owsiane to doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który niezastąpiony jest w przypadku osób 
dbających o linię. Dodając je, należy zachować umiar. Zagęszczą bowiem sok. Kiedy będzie ich za 
dużo, sok zacznie przypominać gęstą maź. 
 
Mięta 
To cenione od pokoleń zioło dodać można zarówno do soków owocowych, jak i warzywnych. 
Sprawi, że napój stanie się orzeźwiający i niezwykle aromatyczny. Po miętę warto sięgnąć 
zwłaszcza latem, kiedy męczą nas prawdziwe upały. Mięta korzystnie wpływa na pracę układu 
pokarmowego, niweluje mdłości, zwalcza uczucie ciężkości. Wykazuje łagodne działanie 
uspokajające. 
 
Stewia 
Jeśli lubisz słodki smak soku, a jednocześnie nie chcesz sięgać po niezdrowy cukier, stewia jest 
wyborem idealnym. Sprawi, że sok stanie się słodki, a jednocześnie nie podniesie jego 
kaloryczności. Po stewię mogą sięgać nawet cukrzycy. Nie prowadzi ona bowiem do wahań 
poziomu glukozy we krwi. To naprawdę zdrowy zastępnik klasycznego cukru, bez którego wiele 
osób nie potrafi sobie wyobrazić funkcjonowania. 
 
Aromatyczne przyprawy 
Własnoręcznie przygotowany sok można również wzbogacić przeróżnymi potrawami. Do soków 
słodkich idealnie pasował będzie cynamon, goździki oraz kardamon. Miłośnicy smaków ostrych i 
wyrazistych mogą sięgnąć po pieprz kajeński. Trzeba jednak pamiętać, że przyprawa ta jest iście 
ognista. Wystarczy dosłownie odrobina, aby sok stał się diabelsko ostry. Doskonałym dodatkiem do 
soków warzywnych jest klasyczny pieprz. Sięgać można również po imbir. Warto dodać, że 
wymienione przyprawy delikatnie przyspieszają przemianę materii. Są więc niezastąpione w 
przypadku osób dbających o linię. 
 
Siemię lniane 
Podobnie jak mięta znane i cenione były już przez nasze babki. Siemię to skarbnica witamin i 
minerałów. Jest niezastąpione w przypadku osób mających kłopoty z żołądkiem. Do soków 
dodawać powinni siemię przede wszystkim wrzodowcy. 
 
Własnoręcznie przygotowany sok można wzbogacić o rozmaite przyprawy, zboża czy zioła. 
Dodatki sprawią, że sok z wyciskarki nabierze jeszcze lepszego smaku, a jego wartości odżywcze 
wzrosną. Nie należy bać się eksperymentów. Wszak droga do idealnego soku nie musi być krótka. 
 
Szukasz dobrej wyciskarki do soków? Znajdziesz ją na 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge