.Pomysł na biznes: Własna kwiaciarnia.

Posiadając zmysł artystyczny i dryg przedsiębiorcy, można połączyć fajne z pożytecznym i otworzyć biznes zajmującą się artystycznymi działaniami. Wlicza się do tej dziedziny działalności m.in. firmy florystyczne, powszechnie nazywane zwyczajnie kwiaciarniami.

Mając zamiar prowadzić kwiaciarnię nie trzeba skończyć specjalistycznych kursów, ponieważ można w takim celu zatrudnić profesjonalistów. Niemniej, zdecydowanie mniej problemowo będzie prowadzić taki biznes samemu, ponieważ w zakresie jednoosobowej działalności gospodarczej jej koszty będą zdecydowanie niższe, niż w odniesieniu do firmy, w której daje się pracę pracowników. Kursy florystyczne trwają co najwyżej kilka miesięcy i nie kosztują zbyt dużo – około 1000 i 1500 zł za cały kurs. Jak otworzyć własną kwiaciarnię?
Czy będzie to lukratywne?

Kwiaciarnie istnieją w każdym, także bardzo malutkim mieście. Zapotrzebowanie na usługi florystyczne nie zmniejsza się, co powoduje, że można pomyśleć o rozwoju biznesu w takiej branży działalności gospodarczej. Jeśli mamy zamiar otworzyć kwiaciarnię w konkretnej lokalizacji, przetestujemy, czy w naszym najbliższym sąsiedztwie nie ma konkurentów. Jeśli tak, to warto przeanalizować, czy w konkretnej okolicy jest odpowiednio dużo potencjalnych kupujących, aby móc powalczyć o miejsce dla posiadanej kwiaciarni.

Bardzo super prosperują kwiaciarnie znajdujące się niedaleko kościołów i cmentarzy, szpitali, dworców PKS i PKP i blisko lotnisk. W takowych lokalizacjach najczęściej zamawia się kwiaty. Nie bez znacznie jest fakt
ważne jest także to, że, można znacznie zmaksymalizować pułap gwarantowanej oferty, gwarantujący dekoracje florystyczne z dowozem do klienta. Kolejnym planem biznesowym na zwielokrotnienie liczby kanałów obsługi klienta, stało się gwarantowanie usług tzw. poczty kwiatowej. Kupujący mógłby nabywać kwiaty telefonicznie albo na witrynie internetowej, a kwiaciarnia dostarczałaby je pod wybrany adres. Te usługi nie są jeszcze zbyt popularne w kraju, a kwiaciarnie gwarantujące je w sieci via Internet mają często wygórowane ceny. Lokalna kwiaciarnia, obsługująca jedynie konkretny region, może obniżyć ceny tychże usług także zdobyć dzięki temu większą liczbę klientów.
Jak zacząć?

Otworzenie kwiaciarni nie jest zbyt skomplikowane. Niewątpliwie, będzie trzeba wpisać swoją działalność gospodarczą oraz wybrać miejsce na stacjonarną kwiaciarnię. Potem można rozważyć o zleceniu wykonania strony www, na kształt prostego sklepu internetowego, w którym będzie można zamawiać kwiaty. Witryna www umożliwi nam poza tym na to, by zaprezentować przyszłym kupującym nasze wcześniejsze aranżacje, np. przystrajanie kościołów, dekoracje na sale weselne lub bukiety ślubne. Dzięki temu klient ekspresowo będzie mógł zweryfikować, czy skorzystać z oferty takiej kwiaciarni.

Wynajęcie miejsca na kwiaciarnię to ważny etap uruchamiania takiej firmy. W kwiaciarni powinny panować odpowiednie warunki termiczne oraz wilgotnościowe. Trzeba więc wybrać lokal, w którym będzie można zamontować klimatyzację, lub taki, który już ją posiada. Dzięki obniżonej temperaturze kwiaty będą dłużej świeże.

Kłopotem dla początkującej kwiaciarni będzie sprawa dowiezienia świeżych kwiatów. Ekonomicznie będzie zaopatrzeniem zająć się bez pomocy, choć trzeba wiedzieć, że wiąże się to z koniecznością wyjazdów kilka razy w tygodni na giełdy florystyczne lub bezpośrednio do hodowców kwiatów. Dzięki temu jednak wybierzemy te kwiaty, które nam się podobają oraz które widać, że zostały świeżo ścięte.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge